11 Ocak 2008 Cuma

Tarla parası kalkıyor


Çiftçinin tarla parası olarak adlandırdığı Doğrudan Gelir Desteği (DGD) uygulaması sona eriyor. Hükümet bunu "Araziye değil ürüne destek vereceğiz' şeklinde açıkladı. DGD'nin kaldırılması, çiftçinin, özelikle çok küçük çiftçinin aleyhinedir. Bu değişiklik artık 'ürünümüze destek alacağız' değil, tarla parası olarak verdikleri üç kuruşluk pazar harçlığını da ortadan kaldırmak olarak görülebilir. Mesela, ektiği üç beş dönüm tarladan kalkan kuru fasülyenin bir kısmını pazarda, bir kısmını şehirde komşularına satarak değerlendiren köylümüz bunu nasıl belgeleyip destek alabilecektir. Bu yeni uygulama fakir köylüyü daha fakir yapacaktir. Oysa kendine veya başkasına ait binlerce dönüm geniş arazide, çiftliklerde üretim yapan zengin çifçiye yarayacaktır. 2007'de mali tablosu kötü çıkan, enflasyon hedefini tutturamayan hükümet, vergi oranlarını artırıyor, üst üste zamlar yapmaya devam ediyordu. Açlık sınırındaki küçük köylüyü de unutmadı. Çerçevesi belli olmadan üretime destek vereceğiz açıklamasıyla tarla parası uygulamasını 2008'de kaldırdı.

Yazan: Haydar Dündar

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok iyi etti aferin len hökümet.Bu millet seni istedi değilmi.Öyleyse sen de istediğini yap.zam yap tarla oarasını kes, hastaneleri sat ,paralı yap.

Siz yakında göreceksiniz EEEYY OKÇU ahalisi ILIBINAR ın suyunu da gavurlara satacaklar sizde gavurdan kendi suyunuzu parayla alacaksınız.Belki ozaman akıllanırsınız.
Hani yıllardır bizim gazeteciler işçinin köylünün hakkı gasp edilirkene tek kelime yazmadılar iş kendi hakları gasp edilmeye gelince deli danalar gibi başladılar böğürmeye.

Helal olsun sana len hökümet. Hökümet gibisin .Sat len sivrileride sat. Dedebayırı nıda sat.Bu millet uyanmaz sat anasını satıyım.Anasını da sat.Alan olursa tabi.
Bizde gidip fransızlardan iki dene Okçu yımırtası.İki külu ak bakla. Bir ileğen soğuk pınar suyu alalım. keyfimize bakalım.
NOT : ÖRGÜTSÜZ HALK KÖLE HALKTIR

OKCULU dedi ki...

merhabalar.Bugün nevar ne yok diye buraya uğradığımda yukarıdaki yorumu keyifle okudum .Her kim yazdıysa ellerine sağlık.
aynen katıldığımı belirtmek istiyorum. Zira ben şu anda peynirimi,kalabak suyumu.donumu kilodumu gavurlardan alıyorum.Nasıl mı? Real diye bir market var oradan ekmek alıyorum ekmeği bana satan Fransız.Başka bir marketten süt alıyorum.satıcısı Alman yani bizim malımızı elin gavuru bize satıp paramızı alıp götürüyor.
Biz daha ne zaman aklımızı başımıza devşireceğiz çok merak ediyorum doğrusu.
saygılar süleyman KAVAK

volcano dedi ki...

mevcut sistemin kalkması oldukça yararlı oldu benim kanımca.Var olan ödeme şekli üretene,masraf yapıp emek harcayana değilde tapu sahibine yapılan destekleme idi.Yenisi ne getirir onu o zaman tartışırız.tarımı gelişmiş ülkelerde sübvansiyonlar,masrafın %40-50 si seviyelerinde bizde ise destek değil köstek yapılmakta insanlar tembelleştirilmekte kahve köşelerinde vakit öldürmekte bunun adı kesinlikle destek olamaz zaten.İnsanlar sedece tembelliğe değil sahtekarlığada itilmekte,kardeşlerinin yerine muvafakatnamelere sahte imza atmakta,yine devletçe verilen prim desteklemesi için sattığı kadar değil de çks(çiftçi kayıt sistem)belgesindeki kotası kadar fatura yani sahte fatura kestirmektedir.burada tüccarlar paradan para kazanmakta kağıt üzerinde milyonlarca ton hububat görünürken gerçekte buğday,arpa ithalatçısı olma konumuna gelmekteyiz.Aslında bunlar planlı hareketler tüketim toplumu olmanın adımları tamamen dışa bağımlı olmayıda hakediyoruz.